Portale internetowe w Polsce i na świecie funkcjonują często na specjalnych warunkach. Spełniają również różnorodne funkcje, w zależności od tematyki, którą reprezentują. Z poszczególnych kategorii funkcjonujących w cyberprzestrzeni specyficzną funkcję pełnią tzw. Integratory cen lub opinii. Ciekawostka, która kilka lat temu stanowiła tylko niewielką pomoc dla kupujących i szukających okazji stała się obecnie prężną dziedziną aktywności i marketingu w globalnej sieci.

Ceneo. pl jest obecnie największym tego typu serwisem w Polsce. Do niedawna jeszcze właścicielem tej platformy był południowoafrykański potentat multimedialny Naspers, natomiast obecnie, od października 2016 roku Ceneo. pl stał się jednostką zależną od funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. I tak, od portalu porównującego ceny, którego premiera odbyła się w Walentynki 2005, Ceneo. pl stało się multiplatformą, gdzie użytkownik poza typowym porównaniem cen może dany przedmiot obejrzeć dokładnie, skonfrontować parametry, zapoznać się z opiniami użytkowników, a nawet kupić od razu poprzez opcję Koszyka.

Oczywiście Ceneo. pl nie jest na rynku jedyne. Spośród bezpośredniej konkurencji wymienić należ z pewnością Skąpiec.pl i Nokaut.pl czy Okazje.info. W świadomości użytkowników może jeszcze gdzieś funkcjonować Burak.pl, który niestety już od dawna nie istnieje, chociaż z pewnością przyciągał do siebie nazwą. Na tle wymienionych powyżej integratorów, Ceneo.pl plasuje się w czołówce, zazwyczaj zajmując pierwsze miejsce w przeróżnych kategoriach:

  • Ilość użytkowników

Na obecną chwilę Ceneo.pl wykorzystuje do poszukiwań tańszych produktów 15 mln użytkowników. Szacuje się, że co 8 sprzedaż w sklepie internetowym odbywa się poprzez, lub z pomocą Ceneo. pl. Dane opublikowane za grudzień 2016 wskazują, że trzy razy więcej wyszukiwań i zakupów odbyło się poprzez Ceneo.pl niż poprzez pozostałych konkurentów.

  • Ilość aktywnych ofert

Z ponad 25 mln ofert, które cały czas żyją i są aktualizowane, portal Ceneo.pl znów wysuwa się na prowadzenie.

  • Ilość sklepów zintegrowanych z portalem

Na obecną chwilę ponad 18 tys sklepów internetowych udostępnia swoje zasoby w Ceneo.pl. Jest więc w czym wybierać. Dodatkowo klienci mają od razu podgląd na to, czy dany sklep jest rzetelną firmą, czy zdarzają (lub zdarzały się) jakieś wpadki. Wszystko to pokazuje ranking danego sklepu, który tworzą sami użytkownicy.

  • Zaufane opinie

Tym, co mocno wypromowało Ceneo.pl i dało większe poczucie bezpieczeństwa użytkowników i klientów było uruchomienie programu Zaufanych Opinii. To użytkownicy, i to zalogowani i zweryfikowani użytkownicy, dodają swoje opinie na temat sklepów, w których dokonali zakupu. Po kilku dniach od transakcji Ceneo.pl wysyła do użytkownika krótką ankietę, gdzie zawarte są podstawowe informacje o zrealizowanej niedawno transakcji i użytkownik ocenia poziom zadowolenia z jakości produktu, ceny, szybkości realizacji zamówienia, kompetencji obsługi sklepu i jakości kontaktu. To wszystko składa się na ogromną rzetelność prezentowanych opinii o danym sklepie.

  • Obecność na rynku – platforma Ceneo.pl jest jedną z najstarszych

Spośród bezpośredniej konkurencji tylko Skąpiec pl jest trochę starszy, natomiast Okazje.info wyraźnie odbiega wiekiem od pozostałych – powstał dopiero dwa lata po Ceneo.pl i Nokaut.pl. Jednak każdy z powyższych portali ma się czym szczycić – kilkanaście lat na rynku w dobrej kondycji to wspaniały wynik.

Jakkolwiek by nie postrzegać serwisów – integratorów cen, korzyść z ich działania w przestrzeni wirtualnej jest niezaprzeczalna. Pozwalają internautom, zarówno doświadczonym, jak i początkującym, poznać i porównać ceny na wybrane produkty, którymi szukający są zainteresowani. Dają możliwość skonfrontowania oferty sklepów stacjonarnych z wirtualnymi, obejrzeć przedmioty przed zakupem, zapoznać się parametrami technicznymi, przejrzeć opinie użytkowników na temat danego produktu. Co więcej – klient może również dany produkt zamówić bezpośrednio ze strony integratora i pominąć, często czasochłonną, procedurę rejestracji nowego konta klienckiego u danego dostawcy.

Z pewnością możliwość taką daje nam Ceneo.pl i mnóstwo klientów właśnie z tego powodu wybiera ten portal. Przyspiesza to transakcje, prowadzi niedoświadczonego klienta za rękę i, działając „za klienta”, przyspiesza podjęcie decyzji o zakupie.

Czy świat bez integratorów cen by istniał? Oczywiście. Ale użytkownicy cyberprzestrzeni z pewnością traciliby dużo więcej czasu na poszukiwanie wymarzonego przedmiotu w lepszej cenie. Świadomości internauty właśnie serwisy tego typu, jak Ceneo.pl, są jedną z podstaw uruchamiania wyszukiwarki. Co więcej, internauta może na swoim smart fonie zainstalować odpowiednią aplikację i na bieżąco wyszukiwać oferty będąc poza domem czy biurem. Wystarczy bardzo często zeskanować kod kreskowy produktu, a aplikacja wskaże nam ceny, za jakie możemy dane dobro nabyć w sklepach konkurencyjnych. I tego właśnie oczekują użytkownicy od integratorów cen – szybkości, skuteczności, błyskawicznej informacji i podpowiedzi, czy dany produkt, który widzimy i „promocyjna cena” na półce, mają przełożenie w rzeczywistości, i czy dana okazja jest rzeczywiście okazją, czy po prostu zabiegiem marketingowym sklepu, w którym właśnie przebywamy.

Kilkanaście lat na rynku, zaufanie klientów, ułatwienia dla kupujących, opinie o sklepach i produktach, lider na rynku i portal przyjazny dla użytkownika. To wszystko daje odpowiedź, dlaczego Ceneo. pl jest liderem rynku i wybiera go kilka milionów użytkowników każdego miesiąca.

0 CommentsZamknij okno komentarzy i opinii

Pozostaw komentarz lub opinię

Subskrybuj okazje do łatwego zarobku!

Otrzymuj na email jako pierwszy starannie wyselekcjonowane promocje finansowe/fintech i kody polecające obniżające ceny usług!

PS. Obiecujemy nigdy nie wysyłać spamu!
Tylko konkrety!